۱۳۸۷ بهمن ۲۰, یکشنبه

راز رئیس جمهور


یک- راز
توی جهان ما یک قانون پنهان (راز) وجود دارد. این قانون می گوید که افکار ما قابلیت تبدیل شدن به عینیت را دارند. اگر ما به چیز خاصی فکر کنیم، (چه فکر مثبت، چه فکر منفی) و روی آن تمرکز کنیم، احتمال به واقعیت تبدیل شدن آن ذهنیت خاص، خیلی افزایش می یابد. این قانون به نوعی در راستای همان قانون معروف فیزیک است که می گوید انرژی پیوسته به ماده و ماده به انرژی تبدیل می شود. پس اگر ما به چیزهایی که دوستشان داریم فکر کنیم، زمینه دستیابی به آن چیز خوب را فراهم کرده ایم. و بالعکس اگر فکرمان را روی چیزهای منفی و ناپسند متمرکز کنیم، به ناچار به سمت آن بدی حرکت می کنیم.

دو- انتخابات ریاست جمهوری

قصد من این نیست که شما را ترقیب کنم در انتخابات سال آینده شرکت کنید، یا شما را از شرکت در آن منع کنم. نه. هر کس با توجه به عقیده ای که دارد آزاد است آگاهانه در این مورد تصمیم بگیرد. این موضوعی کاملا شخصی است و به کسی ربطی ندارد. و البته اگر کسی تصمیم بگیرد که توی انتخابات شرکت کند، اینکه به چه کسی رای میدهد هم یک مطلب خصوصی است. و به من و هر کس دیگری ربطی ندارد.

سه- راز رئیس جمهور

مطلب یک را در نظر بگیرد و آنرا در دو بکار ببرید. اگر در طی چهار ماهی که به انتخابات باقی مانده، تصمیم گرفتید بروید و رای بدهید و بر اساس تحقیقاتی که کردید به این نتیجه رسیدید که، الف ، فردی مناسب، لایق و توانمند است و بالعکس ب ویژگی های درخور یک رئیس جمهور را ندارد. حالا توی این چند ماهه فقط به الف فکر کنید. از او حرف بزنید و تبلیغش را بکنید. از ب هیچ حرفی نزنید. حتی به او فکر هم نکیند. و حتی از بدی های ب هم صحبت نکنید. اصلا فکر کنید ب ای وجود ندارد. و همه چیز فقط الف است. از الف بگویید. و بازهم از الف بگویید.