۱۳۸۸ خرداد ۷, پنجشنبه

انتخابات و جام جهانی

همه مردم دوست دارند پس از ناکامی های چند سال اخیر فوتبال، این بار تیم ملی با مربیگری افشین خان قطبی و حضور بازیکنان توانمند خود به جام جهانی راه پیدا کند. اما در این میان دو چیز که بهم گره خورده. یکی سعادت چهار یا هشت سال آینده ی کشور و دیگری موفقیت فوتبال . سعادت ، پیشرفت و سربلندی کشور بر پیروزی تیم ملی برتری دارد.

نگاه فعلی به ورزش کشور نه تنها ملی نیست بلکه صرفا سیاسی است.

حضور رئیس جمهور در دو رویداد مهم ورزش اخیر را بیاد بیاورید.
فروردین امسال تیم ملی فوتبال در مقابل عربستان در ورزشگاه آزادی و با حضور بیش از صدهزار نفر تماشاگر بازی یک بر صفر برده را دو بر یک واگزار کرد.

یا مسابقات جام جهانی کشتی که اسفند سال گذشته در تهران برگزارشد. تیم کشتی ایران در فینال اگر کشتی آخر را پیروز میشد میتوانست با شکست آذربایجان قهرمان جهان شود اما شرایط مشابهی رخ داد و ....

با توجه به نامه اخیر وزیر ارشاد به مطبوعات که درصورت عدم راهیابی تیم ملی به جام جهانی، رسانه ها حق انتقاد از دستگاه ورزشی کشور را ندارند، میتوان اینگونه نتیجه گرفت که از پیروزی تیم ملی و صعود به جام جهانی، بعنوان تبلیغ وسیع و گسترده برای تایید وضع موجود استفاده خواهد شد.

پیشرفت فوتبال کشور، مربی باکلاس تیم ملی و بازیکنان شایسته آنرا دوست دارم اما بخاطر تغییر شرایط موجود، آرزو می کنم تیم ملی در بازی های باقیمانده شکست بخورد، شاید این شکست راهی باشد برای بهتر شدن شرایط کشور از جمله فوتبال.

هیچ نظری موجود نیست: