۱۳۸۶ مرداد ۳۰, سه‌شنبه

اینترنت هوشمند

چند ماهیست که سیستم جدید اتصال به اینترنت راه اندازی شده است. به اینصورت که با گرفتن یک شماره ده رقمی بدون محدودیت می‌توان به اینترنت متصل بود. در این روش نیازی به user name وpassword مخصوص نیست و همه با نام کاربری و رمزعبور یکسان از اینترنت استفاده می‌کنند. هزینه استفاده از اینترنت هم در هر دوره روی قبض تلفن محاسبه می‌شود. یکی از ویژگی های مهم این سیستم سرعت رویایی دانلود اطلاعات است!!! در بهترین حالت می توانید سه کیلوبایت در ثانیه اطلاعات دانلود کنید. و این یعنی اینترنت تعطیل. شاید علت اینکه ایران کمترین کاربران اینترنت در جهان را دارد همین باشد. و البته ایرانیان بزرگترین گروه چتر در جهانند و آنهم بی ارتباط با سرعت فوق العاده پایین اینترنت نیست. یک کاربر ایرانی وقتی برای باز کردن یک صفحه ساده اینرنتی باید کلی معطل بماند، ترجیح میدهد که در این زمان سری به اتاق های چت بزند و یا حتی بی خیال سایت و اطلاعات شده و فقط برود سراغ چت.

ویژگی دیگر این اینترنت هوشمند (که نمی دانم به چه علت هوشمند است) فیلترینگ گسترده و بدون منطق آن است. گاهی پیش آماده که در حین چک کردن ایمیل های گوگل(G mail) در قسمتی از صفحه اینترنت پیام همیشگی " مشترک گرامی دسترسی ... ممکن نمی باشد" ظاهر شده که واقعا خنده دار است.

بگذریم.

آخرین قبض تلفنی که به دستم رسید با قبض های قبلی تفاوت بزرگی داست. تفاوت هم در قمیت نجومی بهای تلفن بود. همه اعضای خانواده از دیدن این رقم تعجب کردند. وقتی با دقت به قبض نگاه کردیم متوجه قسمتی به بنام شبکه هوشمند شدیم. بخش مهمی از بهای تلفن مربوط به همین شبکه هوشمند بود و از اینجا همه نگاه ها متوجه من شد.

من ماندم و اینترنت هوشمند و یک قبض تلفن نجومی...

۱ نظر:

ابراهیم گفت...

حقته، آدم بي مسئوليتي مثه تو و من که بدون نگراني از اين خدمات استفاده مي کنند، بايد يه جايي يه چوبي بخورند که حتي صداش رو افلاک بشنوند.